مدمرات الموهبة لدى الطفل
1) الضرب على الوجه : يقتل 300-400 خلية عصبية في الدماغ.
المسح على الرأس يخلق خلايا دماغية جديدة
2) الألعاب الإلكترونية
تقتل الذكاء الإجتماعي والذكاء اللغوي و تسبب نزيف الدماغ لشدة التركيز.
استهلاك خلايا الدماغ قبل أوانها وعندما يكبر يفتقد بعض المهارات.
3) السخرية من الأم أمام إبنها يجعل الطفل يركن للإنطواء والخوف والتوقف عن التفكير السليم لأن الطفل يستمد الموهبة من أمه حسب آخر الدراسات
4) السخرية من أفكار الطفل والتعليق غير التربوي على مايقدمه من إنتاج وبذلك تصبح الدافعية لديه متدنية.
5) قفل باب الحوار مع الطفل منذ الصغر بحكم العادات التقاليد الخاطئة وبذلك يتم قتل الذكاء اللغوي والإجتماعي لديه.
تهميش الأطفال وأمرهم بالسكوت وتعنيفهم في المناسبات مثلاً.
6) الإقلال من شرب الماء بالذات أثناء التعليم
الدماغ يتكون من 85% من الماء يجب شرب كوب من الماء ( أوقنينة صغيرة ) كل خمس وأربعون دقيقة و إذا لم يشرب يصدر الجسم حركات لاإرادية ( كحة - عطس - يحرك الكرسي- يسحب الطاولة ،، يظهر للمربي أنه يفتعل الإزعاج )
7) عدم تناول وجبة الإفطار.
الناس الذين لايتناولون وجبة الإفطار سوف ينخفض معدل سكر الدم لديهم هذا يقود إلى عدم وصول غذاء كاف لخلايا المخ ممايؤدي إلى إنحلالها
الحذر من الوجبات السريعة
التعليم بالتلقين وعدم مراعاة ميول وقدرات الطالب
9) عدم تمكين الأطفال من عيش طفولتهم الطبيعية وإغراقهم في الأنشطة التعليمية
الكتابة على الجدران سببها عدم التمكين من الكتابة الحرة في السنين الأولى.
10) إلزام الطفل تصغير خطه في المرحلة الإبتدائية
الخط الكبير يرمز للثقة بالنفس والأمان
إذا صغر الخط معناه فقد هاتين الصفتين.
Children's Talent Destroyers *
1) Beat the face: kills 300-400 neurons in the brain.
The scan on the head creates new brain cells
2) Electronic games
Kill social intelligence and linguistic intelligence and cause brain bleeding to severe concentration.
The consumption of brain cells prematurely and when growing up lacks some skills.
3) The irony of the mother in front of her son makes the child rest for introversion and fear and stop thinking properly because the child derives the talent from his mother according to the latest studies
4) ridicule the ideas of the child and non-educational comment on the production and thus become a low motivation.
5) Locking the door of dialogue with the child since childhood by virtue of the traditions of the wrong and thus killing his linguistic and social intelligence.
Marginalization of children and order them to silence and taunting them on occasions, for example.
6) Reduce drinking water especially during education
The brain consists of 85% water. Drink a glass of water every 45 minutes. If you do not drink, the body releases involuntary movements (coughing, sneezing, moving the chair, pulling the table, showing the teacher that it is causing discomfort)
7) Do not eat breakfast.
People who do not eat breakfast will have a lower blood sugar level. This leads to inadequate food intake of the brain cells, leading to dislocation.
Be careful of junk food
Education by teaching and not taking into account the student's tendencies and abilities
9) Not enabling children to live their natural childhood and dumping them in educational activities
Graffiti was caused by the inability to write freely in the early years.
10) Compelling the child to reduce his line in the primary stage
The big line symbolizes self-confidence and security
If the line is small, it means that these two attributes have been lost
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق